Контроль за правилами паркування в Києві посилять: Департамент територіального контролю ініціював законодавчі зміни


З ініціативою щодо внесення змін до законодавства в сфері паркування та надання можливості інспекторам з паркування застосовувати систему автоматичної фіксації правопорушень виступив Департаменті територіального контролю міста Києва. Наразі підготовлено та подано на затвердження Київради проєкт рішення Київської міської ради зі зверненням до Кабінету міністрів України та Верховної Ради з цього питання.
«Сьогодні інспектори з паркування фізично не можуть контролювати паркування по всьому місту. Ми підготували зміни до законодавства, які дозволять ефективніше слідкувати за дотриманням правил паркування та дисциплінувати водіїв. А мешканці міста отримають можливість комфортно та безпечно користуватись тротуарами та велодоріжками», – пояснив Михайло Буділов, директор Департаменту територіального контролю міста Києва.
Наразі систему автоматичної фіксації правопорушень використовують лише працівники Національної поліції. А інспектори з паркування в свою чергу зобов’язані співпрацювати з патрульною поліцією, що ускладнює їхню роботу. Тому пропонується дати можливість інспекторам також використовувати цю систему для більш дієвого контролю за паркуванням в столиці.
Крім того пропонується внести цілий ряд важливих змін до законодавства, які посилять відповідальність водіїв за порушення правил паркування. Що ми хочемо змінити для зручності пішоходів та велосипедистів? У першу чергу, встановити адміністративну відповідальність за паркування на тротуарах та велосмугах і доповнити Правила дорожнього руху від 10.10.2001 р. №1306 нормою, що забороняє зупинку та стоянку автомобілів на тротуарах, велодоріжках і велосмугах.
Також одна із ключових пропозицій - це збільшення суми штрафів за порушення правил зупинки, стоянки та паркування, а також за несплату вартості послуг за паркування.
Якщо Уряд підтримає зміни до законодавства, то інспекція з паркування отримає ширші повноваження і зможе ефективніше боротись з порушниками. Більш жорсткі законодавчі вимоги та значне збільшення штрафів дисциплінують водіїв. Порушення правил паркування фіксуватиметься цілодобово, як наприклад сьогодні відслідковується перевищення швидкості і штрафи приходять автоматично.
Інспектори зможуть самостійно фіксувати порушення правил парковки у автоматичному режимі та застосовувати штрафні санкції до більшої кількості правопорушників у сфері паркування. Це сприятиме наведенню ладу з хаотичним паркуванням, як в центрі міста так і в спальних районах. Фактично, незалежно від кількості інспекторів з паркування, контролем буде охоплено більше столичних територій.
Нагадаємо, що згідно з нормами статті 219 КУпАП на сьогодні до повноважень інспекторів з паркування віднесено розгляд справ про порушення правил зупинки та стоянки (частини 1, 3 та 6 статті 122 КУпАП) та порушення порядку та правил платного паркування (частина 1, 2 та 8 статті 152-1). Штрафувати водіїв інспектори можуть, на відміну від поліції, за номерним знаком транспортного засобу, не чекаючи на власника.
Водночас, інспекція не має повноважень штрафувати порушників за частиною 5 ст. 122 КУпАП - зупинка та стоянка на місцях, передбачених для осіб з інвалідністю. Це досі відноситься до компетенції працівників поліції та вимагає присутності власника автомобіля, що ускладнює цей процес.
Ініційовані Департаментом зміни до законодавства не тільки розширять повноваження інспекторів з паркування, а й зменшать навантаження на Національну поліцію в сфері контролю за паркуванням.
Цей крок, за прогнозом Департаменту, зменшить кількість правопорушень у столиці на 20-30% та збільшить надходження до міського бюджету у вигляді штрафів. Відповідно тим, хто звик паркуватись на зелених зонах, тротуарах, велодоріжках та під забороненими знаками не вдасться уникнути відповідальності.